“Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet” har været og bliver stadig debatteret både på TV, i aviser og radioen, festivaler såvel som biblioteker over hele landet og snart også udlandet. Udover at fortælle om bogens tilblivelse og modtagelse, indvier forfatteren publikum i den personlige dannelses- og klassekamp, han har gennemgået og befinder sig midt i, denne aften på Bremen Teater.
Sjældent – vel maksimalt en gang pr. årti – oplever man en bog med digte i Danmark, som alle synes at have en mening om; fra magthavere og politikere, der forærer den til hinanden som gave, og ”almindelige mennesker”, der deler den på sociale medier, til filosoffer, økonomer og litterater – fra den frommeste venstrefløj til direktøren for CEPOS: Holder manifestets analyse?
Hvilke former for økonomisk og kulturel undertrykkelse er de mest ægte? Hvad er den rigtige måde at være queer på? Hvad er den forkerte måde at være privilegeret på? Og hvad er så løsningen?
Glenn Bech flugtede ikke uden videre med nogen bestemt ideologi eller identitetspolitisk gruppering – han passede ikke helt ind nogen steder, men skubbede til alle på sin vej. At sige, at kampskriftet ramte noget i tiden, ville være en underdrivelse. Snarere slog den ned i tidsånden og efterlod et krater, som vil blive stående som et ar eller mindesmærke over, hvordan det stod til med klassedebatten i begyndelsen af 2020’erne.
Med sig på Bremen Teater har Glenn Bech en hemmelig gæst. Så bliv endelig hængende til efter pausen, hvor kvinden bag det hele slutter sig til ham på scenen til en anden halvleg, der kun kan blive underholdende og måske også rørende.
“Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet” har været og bliver stadig debatteret både på TV, i aviser og radioen, festivaler såvel som biblioteker over hele landet og snart også udlandet. Udover at fortælle om bogens tilblivelse og modtagelse, indvier forfatteren publikum i den personlige dannelses- og klassekamp, han har gennemgået og befinder sig midt i, denne aften på Bremen Teater.
Sjældent – vel maksimalt en gang pr. årti – oplever man en bog med digte i Danmark, som alle synes at have en mening om; fra magthavere og politikere, der forærer den til hinanden som gave, og ”almindelige mennesker”, der deler den på sociale medier, til filosoffer, økonomer og litterater – fra den frommeste venstrefløj til direktøren for CEPOS: Holder manifestets analyse?
Hvilke former for økonomisk og kulturel undertrykkelse er de mest ægte? Hvad er den rigtige måde at være queer på? Hvad er den forkerte måde at være privilegeret på? Og hvad er så løsningen?
Glenn Bech flugtede ikke uden videre med nogen bestemt ideologi eller identitetspolitisk gruppering – han passede ikke helt ind nogen steder, men skubbede til alle på sin vej. At sige, at kampskriftet ramte noget i tiden, ville være en underdrivelse. Snarere slog den ned i tidsånden og efterlod et krater, som vil blive stående som et ar eller mindesmærke over, hvordan det stod til med klassedebatten i begyndelsen af 2020’erne.
Med sig på Bremen Teater har Glenn Bech en hemmelig gæst. Så bliv endelig hængende til efter pausen, hvor kvinden bag det hele slutter sig til ham på scenen til en anden halvleg, der kun kan blive underholdende og måske også rørende.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.